02 Nisan 2007

Bi’ şey yapmalı



Uzun zamandır bi’şey arıyorum.Düşünüyorum… düşünüyorum…düşünüyorum. Ben pek severim düşünmeyi. Düşünmek benim için hem asli görev,hem hobidir... de icraatı çok sevmiyorum sanırım.Bu da bazen yorucu oluyor tabii. Bazen sırf düşünce yorgunluğumu atmak için TV izlerim. Ve yanlış yaparım:)(bak bu da yanlış,noktadan sonra cümleye ve bağlacıyla başlamak ve yanlışı bile bile sürdürmek yani..) En iyisi kitap okumak. Düşünmek için kitap oku, düşünmemek için kitap oku. Ne güzel kitaplar pek çok ihtiyaca cevap vermeye hazırlar…Kitap demişken evde okumamı bekleyen bir dünya kitap var, beklemek ne kelime? “Oku beni” diye ağlaşıyorlar sanki. Anlaşılacağı üzere okumaya biraz mola vermiştim. Önce emanetlerden başlamalı…Daha doğrusu başladım. André Gide’nin Pastoral Senfoni/Dar Kapı adlı kitabını okuyorum. Kısacası okurken yazılanı yaşatan eserlerden birini okuyorum. Ama Dar Kapı daha çok ilgimi çekecek gibi görünüyor.

Bu arada ben hala düşünmekteyim;değişik bir şey, yepyeni bir iş yapmak istiyorum.Oyalanmak için değil,laf olsun değişikliği değil; amaca hizmet etsin istiyorum.Amaç ruhu beslemek, sevince katkı sağlamak ve belki aklıma şu anda düşmeyen birkaç şey daha…(şu amaçlar yine karşıma çıktı işte;her halde bahardandır).İyi güzel de ne yapılacaksa ilgi ve yetenek dahilinde olmalı…Belki aleni günlüğüme yazarsam daha rahat düşünürüm dedim ama yok,hayır bulamıyorum.

Neyse bu defalık bu arayış yeter,sonra yine devam ederim.Şimdi dinlenmek istiyorum…Biraz kitap okumalı.

Hiç yorum yok: