21 Mart 2007

Huzur-Güç-Başarı

Huzur içinde yaşamak hayatla uzlaşmak demektir bence.Bir başka ifadeyle huzur içinde olmak umutsuzluktan,yıkıcı düşüncelerden ve sıkıntı verici korkulardan arınmakla aynı anlama geliyor benim için.

Yaşamın tadını hakkıyla alabilmem için hayatla uyum içinde olmam gerek.Öyleyse istediklerime ulaşmak için istemediklerimle savaşmaktan vazgeçmeliyim.Eğer olacak olan oluyorsa direnmek güç ve zaman kaybından başka ne verebilir ki bana?

Birkaç yıl önce okuduğum ve adını şu an hatırlayamadığım bir kitapta “Kasırganın merkezi durağan görünür,ama aslında güçle doludur” deniyordu. Etkilenmiş ve bir köşeye yazmışım.O gün tüm istediğimin huzur ve dinginliğe ulaşmak olduğunu biliyordum artık. Benim için başarı kavramının karşılığı bu oldu o günden bu yana…Yaşadığım olaylara dışardan bakmayı başararak ,sakin , ama güçlü yaşamak istiyorum.Sabır,cesaret ve çabayla desteklenen içsel huzurun getireceği güç ve sükunet,istediklerimi yapabilmeme olanak tanıyacak çünkü.

Bileşkeleri hesaplamak için toplama çıkarma yapmama gerek yok;içimdeki gürültüyü kesebilirsem güçlü ve sakin ben’in tam olarak neyi , nasıl yapabileceğini görebileceğimden eminim.Sadece biraz sessizlik gerek…

Hiç yorum yok: